היפיפיה הנרדמת – לא רק באגדות
שמן דקל מסכן את העולם מקור
שמן דקל – כבר לא בבית ספרנו
דצמבר 14, 2016
אלוורה רפואית, הזן ברבדנסיס מילר
אלוורה – פיסה מגן עדן
ינואר 31, 2017
על חשיבותה של השינה ליופי

על חשיבותה של השינה ליופי

סליחה שנעלמנו... זה לא היה בכוונה. זה התחיל כתוצאה של כשלים טכניים רבים אצל מי שהיה ספק האחסון של האתר, והמשיך במעבר מורכב של כל האתר לספק חדש. הרבה קשקוש טכני, ועוד יותר הרבה זמן. אבל חזרנו, וזה מה שחשוב. נכון?
ומאחר שנראה היה שקצת ישנו בדרך, בואו נדבר רגע על שינה.

שנת יופי זה לא מיתוס ולשינה יש יתרונות בריאותיים אמיתיים. מחקרים הוכיחו ש- 43% מהאמריקאים סובלים מבעיות בריאות שונות עקב מחסור בשינה. למעשה, שום קרם, טוב ככל שיהיה, לא יכול לתת לעורך את הזוהר והרעננות כמו שנת לילה. שנת לילה מחדירה לעורך לחות ומעניקה לו מראה צעיר ורענן.
ומה קורה אם לא ישנים מספיק? לחוסר שינה יש דרכים משלו להשפיע על העור, למשל:

  • הגוף משחרר יותר קורטיזול, הורמון המשוייך למצבי מתח וגורם להרגשת לחץ ועייפות. בנוסף, קורטיזול גורם לעור לאבד את האלסטיות שלו והוא יהיה פחות מוצק, יותר נוטה לקמטים, ליובש ולעור דק ורגיש
  • הגוף משחרר סטרואידים המשבשים את מבנה העור ומעלים את הסיכון להופעת פצעונים
  • הגוף אינו מזרים דם בצורה יעילה לעור, כלומר העור מקבל פחות חמצן וחומרים מזינים והוא נראה יותר מבוגר מכפי שהוא באמת
  • חוסר שינה גורם להתרחבות כלי דם באזור העיניים, אלה שאנו קוראים להם עיגולים שחורים או שקיות
  • הגוף אינו מייצר מספיק הורמון גדילה שמתקן ומחדש תאים ומונע הזדקנות מוקדמת. שינה היא הזמן של הגוף לתקן את עצמו ולטפל בנקבוביות מורחבות, כתמי עור ואדמומיות

איך לשפר את כמות ואיכות השינה?

נתחיל במה לא לעשות -

  • לא לאכול לפני השינה, במיוחד לא דגנים, סוכרים ומוצרים שמכילים קפאין וחלבון. קפאין וחלבון מעוררים את הגוף וזו ממש לא הכוונה
  • לא לצפות במסכים משום סוג לפני השינה ולא להכניס לחדר השינה טלויזיה וטלפון נייד
  • לא לשתות מים ממש לפני השינה
  • לא לישון על הבטן וכדאי גם לא על הצד. זה מחזק קמטים בעיקר באיזור הצוואר והחזה
  • לא להשתמש בחומרי כביסה בעלי ריח עז (בייחוד לכביסת המצעים) כי הם מגרים את העור

אז מה כן לעשות?

  • לשתות הרבה מים במהלך היום כדי לשפר את הלחות שתוחדר לעור במהלך הלילה. אפשר גם להשתמש במכשיר אדים לאותה מטרה או במוצרי אנטי-איג'יינג
  • לשמור על חדר חשוך וקריר, לא יותר מ-30 מעלות צלסיוס. למניעת חדירה של אור ורעשים לחדר השינה אפשר להסתייע באטמי אוזניים או במסיכת שינה
  • לישון בעיקר על הגב ולהסתייע בכרית נוספת. כך ינוקזו נוזלים ויצומצמו נפיחויות סביב העיניים
  • להשתמש במצעים מכותנה כדי להקל על הנשימה ולכבס אותם בקביעות. בנוסף כדאי שהציפיות של הכריות יהיו ממשי כדי למנוע קמטים בעור ולשמור על בריאות השיער
  • לאכול מאכלים הכוללים מינרלים שמסייעים לשינה טובה, למשל: דובדבנים שיש בהם מלטונין - ההורמון שמסדר את השעון הביולוגי, בננות שיש בהן אשלגן ומגנזיום שמרפים את השרירים, או חלב חמים שיש בו טריפטופן, חומצת אמינו חיונית שגורמת להרפיית המתח בגופינו ומשרה עלינו שינה

איך למקסם את שנת הלילה?

השינה הכי טובה מתרחשת כאשר מגיעים למיטה רגועים ככל האפשר. שינה עם מתח לא רק פוגעת בשינה אלא גם מחמירה בעיות בריאות קיימות כגון פסוריאזיס, השמנה, נשירת שיער, אקזמה ועוד.
מה אפשר לעשות? קראו והירגעו:

מומלץ להגיע למיטה לאחר אמבטיה חמה, מדיטציה או עיסוי עם שמנים אתרים ולשמור על שיגרת לילה, ממש כמו שיגרת הקימה בבוקר: צחצוח שיניים, מקלחת ומשהו מרגיע כמו ספר טוב, סדרה טובה בטלויזיה ועוד. אני גם ממליצה לנצל את שנת הלילה לטיפול קוסמטי. קרם לילה עשיר שיעניק לחות לעורך בזמן השינה ושפתון לחות טוב על השפתיים יעזור לך לקום בבוקר עם שפתיים רכות במיוחד.

והכי חשוב, שיהיה לילה טוב!

שלכן באהבה, עדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *