ויטמין E – שומר הראש של העור שלך

דמייני לעצמך שומר ראש צמוד שמגן על העור שלך מכל מה שמזיק לו: זיהום, מתח, עשן, ג'אנק פוד, קרינת השמש ומה לא. עכשיו הגיע הזמן להפסיק לדמיין ולהכיר את שומר הראש של העור שלך – ויטמין E.

ויטמין E נחשב לאחד הוויטמינים החשובים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה קוסמטית. ויטמין זה נמצא בגוף באופן טבעי ונחשב לנוגד חמצון (אנטי-אוקסידנט) מדהים ורב עוצמה ויש לו את היכולת הנדירה להיספג בעור גם מבחוץ, למשל באמצעות מוצרי קוסמטיקה שונים.

המשמעות היא ששימוש בוויטמין הזה כחומר גלם במוצרי קוסמטיקה שונים יעיל במוצרים שבאים להאט תהליכי הזדקנות, בטשטוש צלקות, ברפוי כוויות, ובמוצרים שמטרתם להחזיר לחות וגמישות לעור. אמנם כל סוג של נוגדי החמצון מגנים על העור שלך, אבל רק ויטמין E עושה זאת גם מבפנים וגם מבחוץ.

בעולם הקוסמטיקה שמשתנה חדשות לבקרים אין תחליף לחומר גלם איכותי וטוב, כלומר לוויטמין E שיתרונותיו לעור הוכחו מעל לכל ספק. קבלי שתי הצעות לנצל את הוויטמין הזה לטובתך בקלות:

    • פילינג פנים וגוף – ערבבי היטב כף אחת של סוכר, חצי כפית של מיץ לימון וחצי כפית (קפסולה אחת) של ויטמין E עד שנוצרת תערובת אחידה. את התערובת שנוצרה מרחי ושפשפי בעדינות בתור פילינג.(לא מומלץ יותר מפעם בשבוע)
    • מסיכת פנים – טחני במטחנת תבלינים כף של שיבולת שועל, עד שהתקבל מרקם של אבקה. ערבבי אותה עם כפית של חלב קוקוס וחצי כפית של ויטמין E. את התערובת יש למרוח על עור פנים נקי, להמתין כ-15 דקות ולשטוף. נקודה חשובה: מסיכה שעורבבה לא ניתן לשמור!! עשי לך רק את הכמות בה תשתמשי מייד.

עשי ואל תעשי בוויטמין E

עם זאת, חשוב לזכור שלוויטמין E יש גם תכונות פחות טובות, למשל הוא רגיש לחום, אור וחמצן, לוקח לו זמן רב להיספג בגוף והוא נוטה להיות כבד ולסתום את הנקבוביות– מה שאומר שצריכים לעשות בו שימוש בהתאם לתכונות שלו. למשל:

  • לנצל את עבודתו האיטית בקרמים שדורשים פעולה ממושכת וארוכה כמו קרמים ללילה
  • לשלב אותו במוצרי קוסמטיקה (בעיקר מסנני קרינה וקרמים ללחות) שכוללים חומרי גלם נוספים כדי לשפר את ספיגתו
  • לאחסן אותו במקום יבש ומוצל שאינו חשוף לשמש כדי למנוע את התחמצנותו וקלקולו.

כמו כן, מומלץ לשלב אותו עם חומרים נוספים כדי להבטיח את יעילותו. למשל, מוצר קוסמטי שכולל ויטמין E ו-C מכפיל את ההגנה של מסנן הקרינה שלך פי 4. בנוסף, עלולה להתפתח רגישות לוויטמין זה ולכן מומלץ לעשות שימוש בצורתו המדוללת בלבד.

לא פחות חשוב  – כדאי לדעת גם מתי לא להשתמש בוויטמין. למשל, השימוש בו לא מומלץ אם את סובלת מעור שמן או מאקנה. אמנם מצד אחד הוויטמין מונע חמצון של שחורים (קומודונים), אבל מצד שני הוא סותם את הנקבוביות – מה שאומר שהוא אידיאלי רק לעור רגיל או יבש.

בנוסף, לא מומלץ למרוח את הוויטמין ישירות על העור משתי סיבות: הוא יכול לגרום לדרמטיטיס בעיקר במקומות בהם העור רגיש ודק (למשל מסביב לעיניים) ולהחמיר מצבים קיימים של אקנה וקומודונים.

ואולי מיותר לציין, אבל עישון ושתיית אלכוהול פוגעים בספיגת הוויטמין – מה שאומר שמצאת סיבה נוספת להפסיק את ההרגלים המזיקים האלה 😉.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *